tirsdag 12. november 2013

Proust Questionnaire



Disse spørsmålene fant jeg og låner fra Kathleen.

Hvilken levende person beundrer du mest?
Her 'burde det' stå en eller annen politisk person, men det blir kjendisdama Kat Von D. Synes hun er helt rå og kul.

Hva er din største ekstravaganse?
Min kjærlighet til Chanel-lebestifer og annen sminke fra dyre og kjente merker. For noen år tilbake brukte jeg 1000 kroner i måneden på håret mitt, nå bruker jeg ikke noen penger på håret nærmest, jeg klipper det selv, har min naturlige hårfarge, og bruker ikke shampoo eller balsam.

Hva misliker du mest ved ditt utseende?
Pass.

Hvilket ord eller uttrykk bruker du for ofte?
Lol. Gurimalla. Herrigud.

Hvilket talent skulle du ønske at du hadde?
Spille piano.

Hvis du døde og kom tilbake, hva ville du ha likt å komme tilbake som?
En ørn, en vill hest. Eller en delfin. IKKE menneske.

Hva er din mest skattede eiendel?
Ghd-rettetangen (som jeg ikke bruker lengre da håret er for kort til det), sminken min, Jeffrey Cambell skoene, den svære TVn, Ullrikk-hunden (ren rase, jeg betalte 2/3 deler), skinnjakken min av ekte geiteskinn, tredemøllen min og boken Den siste samurai av Helen Dewitt som er en stor favoritt og som ikke selges på norsk lengre.

Hva er din favorittbeskjeftigelse?
Gå tur i skogen samtidig som jeg har musikk på ørene, dra på konsert, kino, se film hjemme (jeg er langt over gjennomsnittet opptatt av musikk og film) kose, sove og spise. Ikke å lese, faktisk.

Hvem er dine favorittforfattere?
Jan Guillou, James Baldwin, Charles Bukowski, Anna Gavalada, Etgar Keret, Mo Hayder, John Ajvide Lindqvist, Tolkien og Susanna Clarke. Egentlig har jeg ikke favorittforfattere, heller favorittbøker.

Hvem er dine litterære helter?
Pass.

Hvem er dine helter i det virkelige livet?
De som er ydmyke, takknemlige, forståelsesfulle, varme, snille og som aldri gir seg, uansett hva!

Hva angrer du mest på?
Åh, herrigud det er så utrolig mye.

Hvordan vil du helst dø?
Mens jeg ser på himmelen. Klisje med god grunn.

Hva er ditt motto?
Det ordner seg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivsel!

SAMLESNING: PIRANESI AV SUSANNA CLARKE