tirsdag 9. desember 2014

Den som spør får svar



Nå er det usikkert om jeg har tålmodighet til å vente... Jeg kan jo lese alt annet mens jeg venter, blant annet se hvor langt jeg kommer videre i serien om Harry Hole. Det er ikke mangel på lesestoff det står på, men lysten til å fullføre mine lese-prosjekt så raskt som mulig. Mo Hayder er et slikt prosjekt. Det har blitt en tradisjon å lese henne på norsk. Alt annet som ikke har blitt oversatt av henne er naturligvis lest på engelsk. Det er jo ikke noe problem å lese engelsk. Men jeg synes det er viktig med oversettelser og vil støtte der jeg støtte kan. Nå kommer ikke jeg til å kjøpe boken da, men låne den på biblioteket. Men støtter ved å skrive om, for hallo, det er gratis reklame.

I dag tok jeg med råd til å kjøpe en engelsk bok som må leses som ikke finnes på noen bibliotek i Norge. Den er heller ikke oversatt. Den fantes som e-bok så da ble det det. Nå som jeg kostet på meg et nettbrett i år skal jeg prøve ut å lese boken på nettbrettet. Irriterer meg over de som laster ned bøker ulovlig. Hvis dere setter pris på litteraturen og vil at forfatterne dere leser skal kunne skrive mer støtter dere dem ved å kjøpe bøkene eller låne på biblioteket. Jeg har aldri i mitt liv lastet ned en bok eller lydbok ulovlig. Det er jeg stolt av og kan skryte av når som helst.



6 kommentarer:

  1. Jeg har heller aldri lastet ned ulovlig :) blir mye biblioteket for min del også må jeg kjøpe visse bøker :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hurra, så bra! Jeg blir så glad når jeg hører om de av oss som ikke tyr te ulovlig nedlastning av litteratur!

      Slett
  2. Trasig å måtte vente! Jeg sendte en forespørsel om når siste boken i Margaret Atwoods trilogi MaddAdam kom på norsk og den også ventes til våren. Så det er bare å vente :) Ellers er jeg helt enig i å støtte litteraturen og forfatterne ved å kjøpe eller låne :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg må si meg enig i att og vente er skikkelig møkk. Er det en bok jeg bare må få lest så fort som mulig så kjøper jeg den og så donerer den til biblioteket eller loppemarked osv.

      Slett
    2. Flott å donere den bort, jeg har funnet mye bra på loppemarked - eller så låner jeg på biblioteket hvis lommeboken er slunken :)

      Slett
    3. Jeg har også donert til bibliotek. Har sluttet å gi til bruktbutikker da flere av dem dessverre kaster når de ikke har plass til alt de får.

      Slett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama