søndag 12. juli 2015

TING SOM VIRKER AV KIM HIORTHØY

Album-fremsiden. Bildekilde







Dette er en av favorittsangene mine. Du finner plata Melke av Kim på Spotify. Den er chill. Han har skrevet bøker også. Han er en kunstner, gjør litt av alt, er flink på alt. Denne sangen er så fin og teksten fungerer jo som et dikt. Sangtekster er jo lyrikk, det lærte jeg i norsktimen første året på videregående. Jeg finner ikke teksten i sangen på internett, derfor har jeg hørt og kopiert ut fra hørselen. Regn derfor med en del feil. Sangen Ting som virker:



Det er vanskelig å lese høyt, men jeg kan prøve.  
Nei, nå glemte jeg det jeg skulle lese. 
Okei. 
Nå går det kanskje bra.
Kanskje det går fint nå.
Ting som virker:
Å løpe når det regner
Å prøve å råke sølepyttene på hver topp
Å ta den første banen som kommer, og gå av der en vil
Å gå til et høyt sted å se utover
Smake på godteri man ikke har sett før
Lese tegneserier i parken
Å dekke på bordet før frokost, og spise lenge
Gå på biblioteket for å lukte
Ringe mormor
Besøke noen man ikke har sett på lenge
Drikke kaffe midt på dagen eller lese Aftenposten
Gå i platebutikkene og høre på en plate med fine cover
eller noen som man kanskje har hørt om
eller lurt på hva er
Hei



Kim Hiorthøy. Bildekilde.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivsel!

SAMLESNING: PIRANESI AV SUSANNA CLARKE