mandag 27. juni 2016

TIL GUD FRA NILS-ØIVIND HAAGENSEN




Tittelen over er ikke tittelen på diktet. Diktet hadde ikke en tittel så jeg laget en.



kjære Gud 
universet er visstnok beige  
ikke sort  
og ikke fargeløst  
og hvordan går det an? 
har virkelig universet farge? 
jeg ser opp og ser ikke farge  
bare skyer og stjerner og sola 
valgte du beige eller bare ble det sånn? 
kanskje du ikke bryr deg om farger 
kanskje du ikke ser farger  
det er kanskje bare oss  
her nede  
og Douglas Adams 
skriver et sted at  
så fort en av oss forstår meningen med universet  
så vil det forsvinne  
og bli erstattet av noe som er enda  
vanskeligere å forstå  
han foreslår også at  
dette allerede har skjedd  
og at vi lever i en beige umulighet  
og jeg bare nevner det fordi  
jeg liker beige og  
jeg har beige bukser på meg i dag 


Fra side 85 i God morgen og god natt av Nils-Øivind Haagensen.



Jeg har også en 


OG EN 







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama