søndag 15. april 2012

100 år siden Titanic sank

I dag er det hundre år siden det store skipet Titanic sank i 1912. I den anledning vil jeg anbefale romanen Salme ved reisens slutt av den norske forfatteren Erik Fosnes Hansen. Den handler om musikerne som spilte for gjestene på båten. Vi får vite bakgrunnen deres, hvor de kom fra, hva de drømte om og hva de rømte fra. Musikerne la aldri fra seg instrumentene sine under katastrofen og de spilte til siste slutt. Nå kan jeg skrive en del om Titanic, skrive hvor mange som døde, hvor mange som var norske på båten, men jeg går ut i fra at det er mange bloggere og nettsider som gjør akkurat det, derfor vil jeg heller være enkel og bare nevne en bok der tematikken er Titanic, en roman som jeg synes er veldig bra og vel verdt å lese. 



Titanic.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivsel!

SAMLESNING: PIRANESI AV SUSANNA CLARKE