onsdag 4. april 2012

Min type film #1

Jeg ser dessverre ikke eldre filmer fra før 8o-tallet selv om det finnes mange klassikere der ute. Og akkurat der har du årsaken, jeg er ikke så opptatt av klassikere innen film, jeg er ikke opptatt av perfeksjonisme og historiske begivenheter innen filmhistorien. Jeg skylder på den lokale kinoen som aldri spiller eldre filmer, hadde det blitt spilt kunne jeg godt tenkt meg å dra på kino og sett The good, the Bad and the Ugly. Jeg ville ikke ha noe imot å se 12 Angry Men, Seven samurai (i svart/hvitt), Casablanca og Vertigo (den har jeg faktisk sett, dog ikke på kinoskjerm) på kino. Da hadde jeg kanskje fattet interesse, snakket om dem, anbefalt dem og handlet dem på DVD.

Dette er filmer jeg er så glad i at jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har tatt de frem fra filmmappen min hvor jeg har organisert alle DVDene og kastet plastikkomslagene for lengst. Ikke i prioritert rekkefølge.



Basert på novellen Kneller's happy campers av Etgar Keret. Han har også vært med og laget filmen.

Syk morsom.

Harold lever i en virkelig verden og finner plutselig seg selv som hovedpersonen i en fortsatt uferdig bok. Absurd, genial og fryktelig hysterisk. Nå må han finne forfatteren som skriver boken han befinner seg i før vedkommende har skrevet slutten.



Åå, den er så fin.



Det er fra denne filmen jeg tok brukernavnet mitt på Last.fm og Bokelskere. Det var før jeg fant ut Illuminert betyr belyst. Nå tror sikkert alle at jeg er høy i hatten. Jeg er ikke det altså, jeg har bare ikke kommet på et like fengende brukernavn.

 Oppdatering: Nå har jeg skiftet brukernavnet til Stjernekast! Mye bedre spør du meg.  




   













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivsel!

SAMLESNING: PIRANESI AV SUSANNA CLARKE