onsdag 25. april 2012

Min type film #2


Filmer jeg bare ser og ser og ser.


Death Proof: Herrigud denne er så kul! Jeg kan bare se den og se den og se den. Tarantino er spleisa og kul altså. Og for de som liker biljakt er ikke denne dum, den har en biljakt som varer i nesten en halvtime eller noe. Kanskje jeg overdriver litt, men biljkten tar helt av. Råbra er det.  







Coraline: Den filmatiserte Coraline er faktisk bedre enn boka. Hvis jeg noen gang får meg en datter skal hun hete Coraline.Jeg har også en sånn ekkel liten dør i leiligheten min, enn som ligner veldig på den Coraline har hjemme til seg og som fører til en annen verden.








300: Fryktelig blodig da, men det på en veldig kunstnerisk måte. Da er det liksom greit.




Sin City: Helt siden jeg var femten år har jeg gått rundt og ventet på Sin City 2! Jeg går og venter enda jeg..Dette er kunst! Jeg som liker så mange filmer basert på tegneserier burde absolutt begynne å lese tegneserier. Alt peker faktisk mot det føler jeg - at jeg skal lese tegneserier. Først var jeg på besøk til C og der så jeg gigantisk tegneserieBOK i hylla og begynte å bla, før L tok den fra meg og ville også bla og se. Da tenkte jeg, "jaja, jeg kan jo bare lese hele greia senere jeg." Senere leste jeg i bloggen til Mari om hennes favoritttegneserier. Da tenkte jeg at nå har jeg gått glipp av noe, igjen. Forså nå å lage denne listen med filmer og tenke over at det var da svært så mange filmer som er basert på tegneserier her da, jeg som egentlig er kresen på hvilke filmer som faktisk er verdt å lese (og bøker). Både Watchmen som jeg har sitert tidligere i bloggen, Sin City og 300. For ikke å snakke om de siste filmatiserte filmene om Batman som ikke er listet opp her.

Jeg har notert meg to tegneserier bak øret så langt. Den ene må jeg bruke penger på og er laget av Etgar Keret. Den andre skal jeg låne av C og i tillegg krever den at jeg virkelig setter meg inn i musikken til Tori Amos først, noe som er en utfordring siden jeg ikke liker Tori Amos. Jeg har klart å tvunget meg til å like artister før jeg, jeg kan vel klare det igjen.



Pulp Fiction: Favorittfilmen til alle i hele verden, nesten. Det er kanskje ikke så ille - jeg har merket det er favorittfilmen til alle som har litt peiling på filmer, som ser mye film kanskje? Denne favorittlisten er ikke like original som den første jeg laget ser jeg nå, filmene i denne lista er mer kjent. Det får bare være, de anbefales uavhengig om de er kjente eller ukjente. 

3 kommentarer:

  1. Tenk at det er kun Pulp Fiction av filmene på listen jeg har sett :O Coraline er et flott navn, vakkert på engelsk, men jeg tror nok kanskje det vil høres litt snodig ut når det uttales på norsk ;)

    Håper du har hatt en strålende lille lørdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Joda, jeg har tenkt på det jeg også..Men så vet jeg av to stykker som heter KAroline og det går jo bra, hihi. Men jo..litt enig. Men åå, det er så bra en film, helt rått laget. Utrolig hva de får til.

      Slett
  2. Av disse har jeg sett Pulp Fiction, Death Proof og Sin City - veldig gode filmer :-)

    SvarSlett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama