fredag 13. april 2012

Å gi bort bøker


Skattekista
På onsdag dro jeg på biblioteket med min store brune veske fylt med mange bøker, bøker som ikke skulle leveres inn denne gangen men bli gitt bort. Jeg leser sjelden samme bok to ganger, og siden jeg er minimalist ser jeg ingen grunner til å ta vare på de. Bøkene jeg eier og som er lest står gjemt i en stor hvit kiste på stuen min og samler støv. Jeg liker tanken på å kunne gi tilbake til mitt lokale bibliotek der jeg er en eller to ganger i måneden og leverer og låner bøker, helt gratis. Jeg synes det er bedre at flere kan lese dem i stedet for at de står her og råtner. Mange av bøkene er kjøpt fordi biblioteket ikke hadde dem. Nå har de det. Hadde jeg skulle solgt bøkene hadde jeg måtte styre på med å finne ut portopriser og de beste måtene å pakke inn bøkene på. Mye bedre å gi dem til biblioteket og forhåpentligvis kommer flere til å låne dem og lese dem! Det føles så sinnssykt godt å gi noe tilbake, det føles så sinnssykt godt å drite i penger, det føles så sinnssykt godt å gi bort til noen som blir glade.

3 kommentarer:

  1. Fin gest! Eg har desverre samlemani på bøker og klarer ikkje gi frå meg noen, hehe.. Eg elsker mine bugnende bokhyller. Men veldig fint at du gir vekk til biblioteket, god tanke :-)

    SvarSlett
  2. Skjønner hvorfor du gjør det og kjempe bra initiativ :)

    Skulle gjerne gjort det selv og, men som Kristine har jeg også samlemani når det gjelder bøker :S

    SvarSlett
  3. Jeg forstår dere godt jeg altså, noe av det fineste jeg ser når jeg er på besøk til andre er bokhyller fylt med bøker. Jeg var slik selv før at jeg samlet på dem og hadde de framme til pynt eller hva jeg skal kalle det. Nå flytter jeg ganske ofte, og har begynt å føle litt på det at bøker; de er tunge å bære opp og ned trapper!!

    SvarSlett

Trivsel!

SAMLESNING: PIRANESI AV SUSANNA CLARKE