mandag 25. november 2013

Kattesand




Jeg har hatt en usedvanlig travel helg og det selv om jeg bare har vært inne, hjemme, avbrutt av en tur til butikken og noen få korte gåturer for luften sin del, det har vært travelt i hodet mitt, tankene har gått i ett og ikke et øyeblikk har jeg ikke tenkt på noe viktig eller nøyaktig, men det med å være inne en hel helg kommer av at jeg er blakk og når jeg er blakk gjør jeg absolutt ingenting, jeg legger ingen planer, jeg drar ingen steder, livet er satt på vent, livet uten penger er meningsløst, å trene gjør jeg ikke en gang, jeg jogger ikke på tredemøllen eller klatrer opp åsen som egentlig er et fjell men har ordet ås i navnet sitt, når jeg trener forbrenner jeg og spiser mer og når jeg er blakk er kjøleskapet nesten helt tomt, nå for eksempel har jeg en åpnet pakke knekkebrød, hvitost, en halvtomt glass med salsa, gul currypasta, litt margrin, brelett, en tube lettmajones som snart er tom og på kjøkkenhylla en hel del løs-te og krydder, jeg har nærmest levd på te i helgen, jeg har drukket og drukket og drukket te, helt hekta eller er det en erstatning for sigarettene, har nesten ikke gjort noe annet enn å gå på do å tisse føles det som for te er vanndrivende og går rett i gjennom. At jeg ikke har gjort noe utenom å tenke store tanker konstant er ikke helt sant, jeg har ryddet og sortert over tusen bilder som endelig er overført fra mobil til PC, jeg har tatt oppvasken, vasket drøssevis med klær,gardiner, sofatepper, gulvtepper, jeg har kost og lekt med katten, jeg har satt meg inn i musikken, jeg har sett hele tre filmer der to av dem var svært bra og jeg har lagt små planer men planer er det fortsatt. Enda har jeg gjort mer.

Jeg elsker disse helgene der jeg samler meg, tenker, grubler, sover og lader opp samtidig som det føles som jeg forsvinner og blir en meningsløs Gollum i en hule som kaster bort alt for mye energi på å være alene. Da søvnen ikke kom når jeg ville bestilte jeg dyre sko og en ikke så dyr topp på nettet, jeg bestilte også en julegave til noen og Hobbiten på dvd til meg selv. Og tenker, på alt. Det jeg har tenkt mest på er noe av det minst viktige av den grunn at det er det letteste å huske på, og det er at jeg skal kjøpekattesand, lenge grunnet jeg over hvilken kattesand jeg skal kjøpe og hvor, det var mye å ta i etterretning, kattesand er tungt å bære på og jeg har tenkt å kjøpe en hel del av det, hele to pakker, hvis jeg kjøper de med 10 kg blir det 20 kg å bære på. Det er også lukten å ta hensyn til, hvis jeg ikke har riktig kattesand lukter hele leiligheten piss og det kan jeg ikke ha noe av, det er ille nok at den lukter røyk, brownies og vaskemidler, en leilighet skal bare lukte blomster men det har jeg aldri, jeg jukser med dufte-ting-på-hylla som man kjøper på butikken men det er jeg også tom for.Ikke en gang rødvin har jeg stående, jeg som alltid har en kartong på hyllen, før her en helg sto jeg i butikken, eller jeg sto ikke, jeg gikk og tenkte samtidig på om jeg skulle kjøpe med meg noen øl hjemme, jeg skulle på konserter senere på kvelden og rødvinen på hylla var vel ikke nok? Joda, jeg orket ikke å bære, nok en gang ble dette ’å bære’ et tema i livet mitt, og tror du ikke når jeg kom hjem at kartongen straks var tom for rødvin; før jeg dro ut på byen måtte jeg nøye meg med å drikke et halvt glass rødvin, det siste igjen, nesten ikke det en gang, jeg tok så små slurper at jeg nærmest ble svimmel, jeg sugde inn bare vinglassluft. Etterpå var jeg stolt over at jeg drakk så lite før jeg dro ut, det er ikke normalen for meg, det er ganske alvorlig, tanken på å være på en konsert edru gjør meg helt deprimert, så langt har det altså gått med meg. Når det er sagt drikker jeg bare i helgene men jeg vet ikke om det er så lurt da helgen kommer blir jeg jo full i stedet for bare behagelig brisen som før i tiden, hadde jeg drukket et vinglass annenhver dag hadde jeg sikkert ikke følt dette behovet for å kose meg slik i helgene.








4 kommentarer:

  1. Bære ja, det husker jeg var mitt store mareritt når jeg bodde i Oslo, det var ikke bare å svippe innom butikken med bil. Og jeg er avhengig av Pepsi Max, og det blir tungt det. Hvis det er noe trøst så lukter det røyk og søppel i leiligheten her, lukta siver inn fra naboene og gangen.. hyggelig..

    SvarSlett
    Svar
    1. Åh, Pepsi Max, those were the days, har mer enn halvvert inntaket men fortsatt er det den store favoritten i livet mitt som kan kjøpes for penger. Åååh, Pepsi Max<3

      Jeg finner lite trøst i lukten til naboene deres, stakkars dere, jeg anbefaler de derre firkanta lukte tingene de selger på butikken med en firkanta (helt kvadratisk) liten glassbeholder som du må kjøpe med den første gangen, de lukter så jævlig (unnskyld språket) godt!!!!! En fryd å åpne døra når man kommer hjem og sniffer inn.

      Slett
  2. Jeg liker å få komme på besøk i hodet ditt.

    SvarSlett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama