søndag 18. mai 2014

Smakebit på en søndag #23 DEN INDRE SAMTALEN av Torkil Berge og Arne Repål



Den indre samtalen - lær deg kognitiv terapi leste jeg ferdig den andre mai to tusen og fjorten. Den har jeg brukt nesten et år på. Jeg er alltid superstolt etter å ha fullført en sakprosa-bok.


Boka ble jeg anbefalt an en klinisk sosionom i første halvdel av to tusen og tretten.

Smakebiten er fra side.135


Målet er ikke fravær av angst eller greie å skjule angsten for andre. Målet er å kunne gjøre det en ønsker å gjøre i situasjonen, uavhengig av angsten. 






20 kommentarer:

  1. Låter som en självklarhet, men ack så svår att leva efter. Tack för smakebiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. En må stadig minne seg på det, i hvertfall må jeg det. Hver dag faktisk. Et daglig mantra.

      Slett
  2. Det har den som skrev det så inderlig rett i! Men enkelt er det ikke :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Bra smakbit att ha med sig i livet. Låter som en intressant bok. Ha en bra söndag!

    SvarSlett
  4. Fin bol du har å dele med oss i dag.:) Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Tack för smakbiten. Ha en fortsatt fin söndag. Här har det börjat regna nu.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ha en fin dag du også. I dag er det sol i Nord-Trøndelag i Norge.

      Slett
  6. Kloka ord, önskar jag kunde leva efter dem. Tack för smakbiten.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg også, det er stadig en utfordring.

      Slett
  7. Oi, så stilig det var blitt her.

    Jeg er sykt imponert over at du kom deg gjennom den boka.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Og takk!

      Du motiverer meg stadig med alle sakprosa bøkene du kommer deg gjennom. Kreft-boka og introvert-boka f.eks som du har skrevet om og lest, har jeg faktisk putta i skal-lese lista!

      Slett
  8. Et godt sitat fra boken! Det må være frihet det, å kunne gjøre hva man ønsker uavhengig av angsten :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk!

      Nemlig! Da er mulighetene ubegrenset plutselig!

      Slett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama