mandag 20. juli 2015

KJÆRE VENNER



Jeg har sett mini TV-serien Jonathan Strange and MR. Norrell. Her har jeg skrevet om boken. Alle som leser bloggen min fast vet at jeg ikke uten videre anbefaler bøker og slikt. Jeg skriver aldri "Anbefales" etter en bokanmeldelse. Jeg skriver aldri "Dette er en bok for de som liker..." Jeg er mer opptatt av å spre leseglede enn lesetips. Jeg respekter at det faktisk tar opp til flere timer eller dager å lese en bok. Derfor tar jeg ikke lett på å faktisk anbefale en bok eller film eller TV-serie. Da skal det være BRA. Boken Jonathan Strange and Mr. Norrell er en slik bok. Den anbefaler jeg med hele mitt generøse lesehjerte. Leser du den ikke går du faktisk glipp av en perfekt og fantastisk bok.

Jeg irriterer meg ofte av bokbloggere som anbefaler bøker i hytt og pine, akkurat som de bare leser bøker for å vite om de skal anbefale dem eller ikke. Det siste jeg trenger er bokanbefalinger, jeg har en leseliste på over 1500 bøker. Jeg vil ha leseglede, leseinspirasjon. Det er svært mange bokbloggere som gir meg det også. Men av alle som vil anbefale hele tiden, uten tanke på at en bok tar flere uker å lese for slike som meg, blir jeg lei i lengden. Jeg holder meg unna slike bokbloggere. Jeg er en utakknemlig boksnobb. Der er det sagt. Så da trenger ikke du å si det, jeg har allerede gjort det for deg.

Nå har jeg sett TV-serien bak boken til Susanna Clarke. Den kom ut i år. Fy faen for en opplevelse! Jeg skal kjøpe den på DVD og jeg GLEDER meg til å se hele greia på nytt. Jeg skal kjøpe meg en Blueray-spiller også, så jeg virkelig kan nyte serien til det fulleste. Boken må jeg også kjøpe. Og lese den på nytt. Denne gangen på engelsk. Jeg leste den på norsk, lånt på biblioteket. Oversettelsen er meget god!

ANBEFALES!

Bilder fra serien:















Jeg har også en:


og en




4 kommentarer:

  1. Weeee :-D
    Jeg skal også kjøpe serien! Skal se den maaange flere ganger! Forhåpentligvis også lese boken i alle fall en gang til ;-)

    SvarSlett
  2. Jeg ser den Jonathan Strange boka på biblioteket hele tiden, det er akkurat som den roper etter meg. Kanskje jeg bare må få lest den :)

    SvarSlett

Trivsel!

SAMLESNING: PIRANESI AV SUSANNA CLARKE