tirsdag 14. februar 2017

DE BESTE BØKENE JEG LESTE OG HØRTE I 2016



1. The Art of War av Sunzi 
Jeg lyttet til den med appen LibriVox med mobilen min. Den er en klassiker. Favoritt!


2. Katten - atferd og velferd av Bjarne O. Braastad 
Faglitteratur/sakprosa. Lest, ikke hørt. Boka lånte jeg av en venn.


3. Hundens historie- fra ulv til hund av John Unsgård
Faglitteratur/sakprosa. Lest, lånt av en venn. I disse dager da ulvene holder på å bli utryddet i Norge er denne boka en godlesning. Så har jeg en hund hos meg da. Så er jeg glad i dyr.


4. The Red Tree av Shaun Tan 
Vakker! Lånte den av en venn.


5. Fornuft og følelse av Jane Austen 
Åhh! Favoritt! Lånte den av Kine.


6. Haruki og jeg av Nils-Øivind Haagensen 
Dikt. Lånte den på biblioteket.


7. Livets spill av Knut Hamsun 
Skuespill. Kjøpt selv og lest som ebok.


8. Snart sover du - et års god natt av søstrene Haddy N'jie og Lisa Aisato 
Innmari fin. Den snek seg frem i lesekøen husker jeg. Lånt på biblioteket. Barnebok, men som alle gode barnebøker kan den leses av alle.


9. Tenk som en hund - bli en bedre hundeeier av Linn. H. Jansen
Bare ble med meg hjem fra biblioteket uplanlagt. Faglitteratur/sakprosa. Et lettlest, god bok om hund. Med masse bilder. Elsker når sakprosabøker har masse bilder!


10. Elskede Poona av Karin Fossum 
Jeg hørte den som lydbok, lånt på biblioteket. Jeg hadde lest den før, da jeg gikk på ungdomsskolen. Ville repetere den som lydbok denne gangen. Dritgod! Fav!


11. When God Was a Rabbit av Sarah Winman
Fra egen bokhylle, vunnet i en konkurranse i 2012. N-y-d-e-l-i-g roman. Hjerte!


12. Beatrix og dunklumpene av Cathrine L. Wilhelmsen og Elisabeth Talen 
Barnebok. Mottatt gratis lesereksemplar. Superfin.


13. Munch av Steffen Kverneland
Snek seg frem i leseplanen/køen. Anbefalt av min søster. Biografisk tegneserie. Annerledes, bra, favoritt!


Bildet stjal jeg fra Tumblr. Det er fra filmen Only Lovers Left Alive. Hjerte. 


Besøk gjerne 




og 



2 kommentarer:

  1. Det var mange bøker du har med på listen! Kun Fornuft og følelse har jeg lest, og har planer om å lese Beatrix og dunklumpene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, 2016 var et godt leseår. Mange fine leseropplevelser. Håper du liker Beatrix like godt som meg! :-)

      Slett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama