fredag 3. november 2017

DILLER I OKTOBER 2017



1. Den fineste måneden





2. Endelig dro jeg til øyelege og tok en synstest. To nye lesebriller da den gamle jeg hadde hadde et knust glass. Åh så skjønt det er å lese nå. Det bare glir, gliiiir. Jeg klarer å lese lengre om gangen og raskere.

3. Sitte ute å lese med kaffe på termos, sitteeunderlag og hund.



4. Jeg har begynt å lese klassikeren Lolita av Vladimir Nabokov for første gang!



5. Mandelmelk i kaffen i stedet for vanlig melk. Miljøvennlig. Dyrevennlig.

6. Være tidlig ut og kjøpe kinobilletter til kinoens dag en uke før. 3 filmer planlegger jeg å se.

7. Kjøpe brukteklær på bruktbutikk. Miljøvennlig.

8. Mestring.

9. Mango.

10. Søtpotetpomfri (fra frysedisken, jeg er ikke perfekt)



11. Høsten i mitt hjerte.



12. Gi hunden bløtmat på boks.

13. Må slutte å gi hunden bløtmat på boks fra butikken. Som han fiser i sofaen.



14. Den nye plata til Miley Cyrus: Younger Now (2017) 


Bildekilde: Pinterest.com

15. Jeg lytter til lydboken Når gjøken galer av Rowling og så langt liker jeg den veldig godt.

Bildekilde: Bokelskere.no


16. Desinfeksjonsmiddel på hendene, freeesht.

17. Jeg fikk 15 bøker av Kine som hun ikke vil ha, og som hun hadde fått av Jenny. Her er en fullstendig oversikt over alt nytt i bokhyllen på hybelen min. 

18. Den knaselyden sukkererter gir fra seg når du tar en bit med tennene.

19. Sveler, ferdiglagede, kjøpt på Rema 1000.



20. Den nye plata til Susanne Sundfør: Music For People In Trouble (2017)


Bildekilde: Pinterest.com


21. Den nye platen til Lorde: Melodrama (2017) 


Bildekilde: Pinterest.com

22. Være trøtt, sove mye


Bildet tatt av TV-skjermen med mobilen. Fra den nyeste sesongen av 2 Broke Girls. 

23. Jeg og Kine har begynt på et nytt filmprosjekt; nå ser vi de fire filmene om Rambo når vi har tid og lyst hjemme til meg. Så langt har vi sett de to første. Den første er helt klart å foretrekke av de to.

24. Filmen Hva vil folk si på kino. Se den!



25. Filmen Rachel Getting Married, sett den før, en favoritt.

Bildekilde: Pinterest.com


26. Filmen Trolljegeren, sett den før, en favoritt.

Bildekilde: Pinterest.com
27. Filmen Adjø Las Vegas (1985). Den hadde jeg ikke sett før. Ikke akkurat en kosefilm men veldig bra.

Bildekilde: Pinterest.com


28. Filmen Menn som hater kvinner (2009). Sett den før, en favoritt.

Bildekilde: Pinterest.com


29. Filmen The Intervention (2016) på Netflix

Bildekilde: Pinterest.com


Jeg har også en Musikkblogg






4 kommentarer:

  1. Oktober er min favoritt også!

    Bok + kaffe utendørs er den beste måten å lese på, (nesten) året rundt. Har vært dårlig til det i det siste selv, men skal skjerpe meg nå - selvom det begynner å bli kaldt. Finnes ikke dårlig vær etc...(, dummeste ordtaket, egentlig).

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg vil si at for nøyaktig to dager siden (torsdag) tippet det grensen for akseptabel lesetemp. Nå er det for kaldt for meg :-( Jeg pakker på meg, og har med sitteunderlag men klarer ikke å bli sittende noe mer enn 4-5 minutter. En kan alltids tenne bål, eller ta med et telt å legge seg i med sovepose og lese - bare for den følelsen av å lese ute/tilbringe tid ute) men da blir det plutselig et tiltak. Med bål må jeg ha med minisag/kniv/kjøpte vedbrikketer/tennbrikketer/få tak i avis/papir. Med telt.. må det pakkes ned og en må bære det og jeg må kjøpe en sovepose.

      Dette har jeg tenkt en del på. Jeg er såpass glad i å lese utendørs at jeg tror jeg kommer til å ende opp i et telt for noen timer i vinter.

      Helt enig, dumt ordtak. Finnes helt klart dårlig vær.

      Slett
  2. Fine diller som alltid! Og så bra at det hjelper med lesebrillene! Ses på kino om et par timer :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for dilleskryt. Diller er en livsstil <3

      Nok en kinoensdag unnagjort, 3 filmer til innenfor jakkeermene våre. Til neste gang! Hvile nå.

      <3

      Slett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama