mandag 13. juli 2020

Lesevane-innrømmelser





1. What are you reading right now?
Jeg lytter til Northanger Abbey av Jane Austen. CD-plater 5 kroner på biblioteket. Ved siden av senga står et nattbord (laget av bøker! Men det er en helt annen historie) og på den en rosa liten CD-spiller (fått og hentet helt gratis gjennom en Byttegruppe på Facebook!). Hver kveld ligger jeg i senga og lytter til lydbok. Som regel sovner jeg ganske raskt. Får jeg noen gang en samboer må han også like å lytte til lydbok . . . For dette må jeg hver kveld. Et av dagens mange høydepunkt.
Ellers leser jeg Stille av Susan Cain (sakprosa (kjøpt selv. Ny). Og Tørst av Jo Nesbø (5 kroner på biblioteket.




2. Do you have any idea what you’ll read when you’re done with that?

Jaa . . Et lesereksemplar som ligger og venter på meg. Som duften av en drøm av Bjarne Benjaminsen. Noveller - og det liker jeg å godt å lese!
Også har jeg tenkt å lese Den nye Bør Børson av Johan Falkberget. Riktig nok på siden til nasjonalbiblioteket for boka er ikke å få kjøpt, finnes ikke på noe biblioteket og er ikke å oppdrive som e-bok. 


3. What magazines do you have in your bathroom right now?
Nemi. Fått av Kine. 




4. What’s the worst thing you were ever forced to read?

Jeg har ikke blitt tvunget til å lese noe av noen. Men jeg er flink til å tvinge meg selv. Fullfører alltid bøker jeg har begynt på. Jeg har en god del titler jeg synes blekket var bortkastet på. En er Roman av Audun Mortensen. Det er Lolita baklengs . . . 




5. What’s the one book you always recommend to just about everyone?

Saman er ein mindre aleine  -Anna Gavalda. Selv om den er tykk. Det er ikke mitt problem om folk skyr tykke bøker. Deres tap, haha. 



6. Admit it, the librarians at your library know you on a first name basis, don’t they?

He he. Ja. I hjembyen min. Men jeg flyttet til en annen by i fjor høst, og her kjenner de meg nok ikke. Igjen - deres tap! haha. Huff. Full av mæ sjæl.
 



7. Is there a book you absolutely love, but for some reason, people never think it sounds interesting, or maybe they read it and don't like it at all?

Spis, elsk, lev av Elizabeth Gilbert elsket jeg. Lånte som lydbok på biblioteket. Syntes den var så god at jeg kjøpte i julegave som lydbok til begge søstrene mine. Tror ikke noen av dem kom seg gjennom.



8. Do you read books while you eat? While you bathe? While you watch movies or TV? While you listen to music? While you’re on the computer? While you’re having sex? While you’re driving?

En sjelden gang mens jeg spiser. Ofte mens jeg drikker kaffe. Foretrekker å ha det helt stille. Leser nemi på do. 






9. When you were little, did other children tease you about your reading habits?

Næj. Heldigvis ikke!



10. What’s the last thing you stayed up half the night reading because it was so good you couldn’t put it down?

Du, jeg er alt for glad i å sove. Kan ikke huske en bok som har holdt meg våken på mange år. 






Har også en musikkblogg og en sitatblogg.









2 kommentarer:

  1. Jeg har sluttet å tvinge meg selv til å fullføre alt jeg begynner på - det er så mange bra bøker der ute jeg kan bruke tiden på å lese, heller enn å tvinge meg gjennom de dårlige og skuffende.

    SvarSlett
    Svar
    1. Og det er helt riktig tenker jeg. Ikke noe feil eller rett når det kommer til lesning. Tviler jeg noen gang kommer dit... En søster sier jeg liker å plage meg selv. Og det er helt sant.

      Slett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama