fredag 3. januar 2014

film film film #8


Soundtrack: Låta Spaceship Coupe av Justin Timberlake.


Filmer jeg har sett og likt godt siden sist.

Wuthering Hights (2011) Nesten like vanskelig å se som å lese boka. Da guttungen tok og hengte hundevalpene ville jeg dø. Eneste filmatiseringen jeg har sett av klassikeren og det er helt greit! Filmen er ikke like gotisk som boka.




Gravity (2013) Sett på kino med Kine. KinoKine, eneste vennen jeg har som synes det er like digg å se filmer på gigaskjerm for penger som meg selv. Hekta på kinopopcorn har hun også gjort meg. Jeg liker ikke 3D men Gravity uten 3D er brownies uten sukker.


La tête en friche (2010) Nydelig. En fransk perle. Herregud jeg blir lei av å se filmer fra statene, det finnes faktisk andre land som lager film også. Filmen handler om litteratur og vennskap. Typisk fransk, typisk Anna Gavalda. Ikke varer den lenge heller. Herrigud jeg er lei av å se filmer som absolutt skal vare i over to timer.

Beloved (1998) Den beste filmatiseringen av en bok jeg har sett, og da regner jeg med LOTR! Boka ble om mulig enda bedre etter å ha sett filmen. Å se Oprah ha sex er ubehagelig...



Addams Family Values (1993) Film to om den gotiske familien. Den beste! Jeg har sett noen minutter av film tre (forferdelig), og kan trygt si at film to er bedre enn nummer tre selv om jeg ikke har sett den ferdig (enda). Jeg har begynt å se TV-serien i svart/hvitt fra 1963. 


Moonrise Kingdom (2012) Superfin. Virkelig min type film; to små barn rømmer sammen, forelsket, naiv og sære.

Ligner på Lana Del Rey, sant.





Kongen av Bastøy (2010) Fy faen, lenge siden har har sittet på sofakanten med hendene presset mot kinnene når jeg ser en film. Svinbra. Basert på en sann historie også, det er jeg svak for.

My Week with Marilyn (2011) Tja. Er usikker om den får på lista eller ikke. Michelle Williams gjør en bra Monroe bortsett fra når hun synger.

What Maisie Knew (2012) Alexander Skarsgård har en liten rolle. Denne er også superfin. Hurra for Netflix.

All Good Things (2010) To av mine favoritter i en film, Ryan Gosling og Kirsten Dunst. Basert på en sann historie. Morderen lever og går fri den dag i dag. Lurer på hva han synes om filmen som er laget om han mens han fortsatt lever!

The Hobbit: The Desolation of Smaug (2013) Ikke like god som den første (i mine øyne). Jeg skal ikke på kino og se denne tre ganger slik jeg gjorde sist. Her har Peter tatt seg store (!) friheter i handlinger og lagt til mange karakterer som ikke finnes i boken for at historien ikke skal bli for mannsdominert og for å få med noen av karakterene fra LOTR. Det liker jeg ikke, jeg synes ikke det er nødvendig. Men what ever, gleder meg til den kommer ut på DVD og jeg kan se den igjen. Billetten fikk jeg som julegave, hjalp lite når jeg endte opp med å betale smågodtet til en annen person for nitti kroner. Jeg er evig dårlig med penger.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivsel!

SAMLESNING: PIRANESI AV SUSANNA CLARKE