lørdag 30. januar 2016

DILLER I OKTOBER 2015




Jeg ligger på etterskudd fordi jeg har et liv. Men akkurat nå, i dette øyeblikk har jeg ikke noe liv. Ute stormer en storm som har fått et navn (Tor) og lommeboka er tom, oppvasken er tatt, hunden ligger under senga og sover, han vil ikke luftes noe særlig når han (9 kg) holder på å blåse ut på sjøen, vaskemaskinen og tørketrommelsen på fellesvaskerommet sluttet plutselig å fungere samtidig, mursteinen Vesle Dorrit av Charles Dickens holder på å ta knekken på meg, jeg kunne alltids gått å ryddet i bua men der er ikke taket tett og det regner ned. Nei, jeg tar en pause av å lese blogginnlegggene DERES og skriver et eget. Diller i oktober 2015 (hurra for notatbok):


1. TV-serien American Horror Story sesong 3 og 4 (bare sesong 1 jeg liker ordenlig godt, så om du er kronologislave slik som meg trenger du ikke å begynne på serien for da må du jo se alle sesongene, ikke bare den beste)

2. Sangen Ordner seg for pappa av Lars Vaular

3. Pønkkonsert arrangert av Steinkjer Pønkforening

4. IngerfærØL


Bildekilde.


5. Forfatteren Audun Mortensen

6. Fiskekaker

7. Å se etter mat for halvpris i matbutikkene, kjøpe dem og stappe de i fryseren (prøver å lære meg å ikke gå tom for mat når jeg er blakk så jeg slipper å ringe mamma, og å hjelpe matbutikker å kaste MINDRE mat)

8. Mini TV-serien The Casual Vagancy (må lese boka, OMG (lånte dvd-ene på biblioteket i stedet for å laste ned ulovelig!))

9. Fiskesuppe (fra frysedisken på matbutikken)

10. Nektariner

11. Sangen Hatere av Admiral P og Onkl P

12. Forfatteren Johan Falkberget

13. Reseptbelagt krem fra apoteket for stress-eksemen min som dekket hele kroppen min. Sexy. Som du ser er ikke dette en rosablogg og vil heller aldri bli det.

14. Feil døgnrytme

15. At alle sa jeg var kul på håret på konsert selv om jeg har klippet det selv i mange år

16. Varmeteppet for tåttisene mine

17. TV-serien Game Of Thrones som jeg så på nytt (igjen og igjen og igjen for alltid)

18. Mammas snickerskake

19. Ta ansvar og gå ut og plukke opp alle røyksneipene mine utenfor vinduet mitt (fire etasjer nede)

20. Kjøttboller. Æsj

21. Føler meg aldri bra nok. Til noe. Men jeg er jo så jævlig bra. Hvor kommer de stygge tankene i fra. Jeg har en styggen på ryggen slik som Onkl P.

22. Kattunger. Vær en ANSVARLIG katteier og kastrer/sterilisere katten din!!

23. Når jeg er tykk som nå er det faktisk ganske godt å ligge på magen

24. Musikkplater fra 1971

25. Den nye sangen til Adele som heter Hallo i luken.(men nå, flere måneder senere når jeg skriver dette er jeg dritlei sangen)

26. Angst

27. Harry Hole











Snakkes. God helg! Ikke blås bort. Nuss. Klem. Fis. 


6 kommentarer:

  1. Alltid like interessant å lese dillene dine :-)
    Jeg har så lyst til å begynne på American Horror Story, men jeg er så sær at jeg ikke vil begynne på flere pågående serier, og siden jeg begynte på Broen i går så får den ligge på vent enda en stund :-P

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og takk!
      Ja, det er jo faktisk en ganske bra serie. Jeg vet ikke hvorfor jeg skrev den ikke er verdt å se. Det er den jo absolutt. Men ingenting måler seg mot sesong 1. Og historien og handlingen er veldig rotete og jeg blir gal av slikt! Virker lite gjennomtenkt. Sesong 1 <3

      Slett
  2. Elsker Hoopers, om nom nom. (I går sverget jeg på at jeg aldri skulle drikke igjen... nå vil jeg ha Hoopers. Så takk for den!)
    Vi deler nr 7 forresten. :>

    SvarSlett
    Svar
    1. Hoopers <3 Værse god!
      Hærlig vi er flere nummer sjuere! Bra for miljøet! Bra for lommeboka!

      Slett
  3. Har akkurat sett ferdig sesong en av Got, må bare lese på så jeg kan begynne på sesong to. Har du lest noen av bøkene?

    SvarSlett
    Svar
    1. Åå, herlig. Jeg har sett alle sesongene flere ganger. Sist jeg så gjennom serien valgte jeg å gjøre det 'ordentlig' og lånte DVD-ene på biblioteket. Nå venter jeg på at sesong 5 skal komme ut på DVD slik at jeg kan se den på nytt.

      Jeg har ikke lest bøkene. Enda. Men ønsker å gjøre det en dag. Flere som har sagt til meg at de er dårlige på norsk og at jeg burde lese de på engelsk. Hvilket språk leser du dem på? Hva synes du om bøkene? Bra?

      Slett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama