fredag 27. april 2012

Min type film #3

Jeg har tidligere laget en liste med fem filmer jeg bare ser og ser og ser her og her. Og nå vil jeg gjøre det en gang til. Jeg liker lister. Hvis du er som meg leter du alltid etter gode filmer å se for dårlige filmer, de er det nok av. Jeg kommer ikke til å skrive hva filmene handler om, det er lett nok å finne ut selv. Dette er enkelt og greit en liste uten mye om og men.



A home at the end of the world:
Dette har blitt en kultfilm for meg og min søster og vi ser den om og om igjen sammen. Den er helt nydelig. Hun ene i filmen har så utrolig kul stil også.



Ringenes Herre: Så klart. Jeg blir aldri lei av noen av de tre. Favoritten og den jeg har sett flest ganger er nummer en Ringenes Brorskap.



Penelope: Den er bare så morsom og søt. Jeg ler gjennom hele filmen. Se den!!! Du blir garantert i godt humør, jeg lover!




















Life as a house: Den aller første gangen jeg så denne filmen var på TV2 på natten da jeg fortsatt bodde hjemme. Jeg ville ikke legge meg enda og bestemte meg for å se den første filmen som begynte på TV. Tittelen hørtes klein ut. Lite visste jeg at jeg kom til å grine meg gjennom hele slutten, rett og slett hulke og senere kjøpe filmen på DVD.



Fight Club: En av de aller beste filmene som noen gang er laget. Den er bare så kul. Jeg har lest romanen og synes helt klart at filmatisering er best(faktisk). Å se denne filmen er som å ha en trip(tror jeg, jeg har aldri vært på en trip). Den påvirker humøret og stemningen i livet mitt i flere dager etterpå.




Thirteen: Jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har sett denne filmen da jeg gikk på ungdomskolen. Herrigud, som jeg skjente meg igjen! Det var uhyggelig nesten. Filmen er filmet så realistisk at det nesten føles som du ser på en dokumentar. Mange følelser på lerretet og sykt godt spilt av skuespillerne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Trivsel!

SAMLESNING: PIRANESI AV SUSANNA CLARKE