mandag 3. september 2012

Jeg er i en Bukowski-periode

Jeg er i en Bukowski-periode og jeg leser diktsamlingen Mockingbird wish me luck på nytt og det selv om jeg nesten aldri leser samme bok to ganger. Jeg hadde skrevet ned forfatteren Robinson Jeffers i notatboken min fordi Bukowski nevnte han i et dikt i diktsamlingen Mockingbird wish me luck eller i diktsamlingen The days run away like wild horses over the hills (de eneste bøkene av Bukowski jeg har lest), jeg er ikke sikker hvilken av de to. Det er derfor jeg leser Mockingbird Wish Me Luck om igjen også, for å finne det ut. Be angry at the sun blir ikke produsert lengre og jeg måtte derfor kjøpe den brukt på Ebay. Det var litt spennende synes jeg, og det er en bok, en diktsamling jeg ikke skal gi bort etter at jeg har lest den(som jeg vanligvis bruker med bøker jeg har lest). Den skal jeg beholde, uansett om den er dårlig eller ikke. I tillegg til at jeg leser Mockingbird wish me luck og Be angry at the sun i disse dager leser jeg også romanen Reisen til Nattens ende, en bok Charles Bukowski nevner i diktet the inquisitor og som jeg skrev ned underveis da jeg leste Mockingbird wish me luck den aller første gangen. Nå skal det bli spennende å se om Bukowski har god smak i litteratur og å finne ut hvilket dikt han skrevet som boken Be angry at the sun er nevnt i.

5 kommentarer:

  1. Jeg har hatt flere Bukowski-perioder, men nå er jeg litt lei. Vet liksom hva jeg får. Selv om jeg liker ham veldig godt da. Har midlertid ikke lest noen romaner av ham, men jeg har da lest kortprosasamlingen Notes of a dirty old man. Den anbefales!

    SvarSlett
  2. Bukowski har jeg ikke hørt om, så takk for tips. Jeg måtte bare slå opp og fant blant annet at han brukte sitt «harde» liv som råstoff til bøkene sine og at han er nesten like kjent for sitt utsvevende liv som sitt omfattende forfatterskap. Nå fikk jeg lyst til å lese noe av denne mannen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er bare å hive seg over en bok av Bukowski, jeg tror ikke du vil angre på det nei!

      Slett
    2. Skal sette en på listen over bøker å lese :)

      Slett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama