onsdag 22. august 2012

film film film #2

Jeg liker lister, jeg. Her er de beste filmene jeg har sett så langt i år, jeg er så enkel at jeg bare lister de opp uten noe om og men. Lista er ikke i prioritert rekkefølge. Her er også en liste jeg laget tidligere.

Melancholia (2011) Herrigud så bra. En ny favoritt. Se den. Jeg har også skrevet om den i et tidligere innlegg her.

Oldboy (2003) Denne anbefalte S meg og det var et godt tips. Den inneholder et av de ekleste scenene jeg noen gang har sett. En mann spiser en levende blekksprut i en restaurant. Ihh.

Delicatessen (1991) Denne anbefalte R meg. Virkelig bra. Fransk kunst rett og slett. De har peiling på filmer der borte. City of lost children - trenger jeg å si mer?

Shame (2011) En mann er avhengig av sex og søsteren hans er deprimert. Hun er også ganske slitsom. De har et fryktelig merkelig forhold. Kjempe bra film! Jeg gikk og ventet i flere måneder på at den skulle komme på kino i byen min etter å ha sett ett intervju med Carey Mulligan (som spiller søsteren) i programmet The Graham Norton Show (hysterisk program, jeg betalte sånn månedspris på Tv-Norge nett-TV bare for å se det og Åndenes Makt). Den kom da aldri til kinoen så da så jeg den på andre måter da (kremt) og over et halvt år senere kom den!! Sjelden jeg går og venter på filmer som skal komme på kino altså og når jeg gjør det kommer den aldri. Min flaks.

Hero (2002) Filmkunst!! En av de beste filmene jeg noen gang har sett. En ordentlig Heidi-film. Kunst kunst kunst!!! Jeg digger samuraier også.

3-Iron (2004) En film C låner meg, jeg har den fortsatt i hylla. Jeg har noen filmer som er hennes som jeg skal se før jeg tenker å levere alt på en gang.

The Shawshank Redemption (1994) Hallo..En film jeg har sett før men det gjorde meg absolutt ingenting å se den om igjen. En film som må ses med noen års mellomrom. En klassiker.

Håper du som leser dette finner noen bra tips til neste gang du skal leie en film på nærmeste videosjappe eller sitter på platekompaniet.no og ikke vet hva du skal bestille.

2 kommentarer:

  1. Jeg så The Shawshank Redemption for ikke så lenge siden selv, utrolig bra film!

    SvarSlett
  2. Melancholia er favoritt hos meg også, en fantastisk film!

    SvarSlett

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama