mandag 20. august 2012

Klassisk musikk

Beethoven. Jeg har begynt å lese bloggen til Demter (som også fortalte meg at hun leser min blogg, når jeg hører slikt blir jeg så glad!) og der la hun ut sangen Moonlight laget av Beethoven i sitt aller første innlegg. Jeg hørte sangen fem ganger etter hverandre. Det er så nydelig. Jeg elsker å høre på mennesker som spiller piano, jeg bare må lære meg det selv også, jeg har et keyboard liggende på toppen av skapet mitt og høyttalere som jeg mangler ledning til. Det eneste jeg mangler er en bok som forteller meg hvordan. Jeg har forelsket meg i mange av sangene (merk, ikke alle) til Tori Amos, ikke fordi jeg liker stemmen hennes,jeg har fortsatt ikke vent meg til den, men fordi jeg elsker melodiene hennes. De fleste av tekstene "er ikke meg", men jeg skal lære meg å like alt av henne og etterpå få tak i boken med notene til musikken hennes. Jeg har jo en plan. Og takket være Demeter har jeg mer motivasjon. Jeg har lenge tenkt å kjøpe meg noen plater med klassisk musikk og nå vet jeg hvor jeg skal begynne. Jeg skal begynne med å kjøpe musikk av Beethoven.

2 kommentarer:

Trivsel!

Høsten kommer sent i Alabama